GROELS \ print media people en DekoVerdivas bundelen specialismen


Met ingang van 2019 onder één dak. 


De Tilburgse drukkerijen Groels en DekoVerdivas gaan intensief samenwerken. De twee bedrijven bundelen hun specialismen. Groels staat bekend als leverancier van kwalitatief hoogwaardig drukwerk en als dienstverlener op het gebied van drukwerk gerelateerde communicatie-oplossingen. DekoVerdivas is specialist in uitgebreide fulfilmentdiensten en biedt klanten maatwerkoplossingen voor innovatief mediagebruik.  De krachtenbundeling betekent dat beide bedrijven vanaf 1 januari vanuit één gezamenlijke vestiging opereren.

Groels en DekoVerdivas zijn bekende namen in Tilburg en in Midden-Brabant. Drukkerij Groels -sinds vorig jaar GROELS \ print media people- bestaat bijna 60 jaar. DekoVerdivas is voortgekomen uit een fusie in 2009 van de drukkerijen Deko en Verdivas. Deko bestond toen al ruim 70 jaar, de oorsprong van Verdivas gaat nog verder terug.


Communicatie-oplossingen

Groels en DekoVerdivas zijn sinds april van dit jaar met elkaar in gesprek. “We waren al langer op zoek naar een ervaren partner op het gebied van fulfilment”, legt directeur Wim Groels van het gelijknamige bedrijf uit. “Behalve drukkerij zijn we ook dienstverlener op het gebied van  nieuwe communicatie-oplossingen. Drukwerk staat al lang niet meer op zichzelf. We verzorgen processen, waarin we gepersonaliseerd drukwerk aan databases koppelen. En we passen geavanceerde oplossingen toe op het gebied van beeldherkenning, waarmee we de brug slaan tussen offline en online communicatie. Wat we echter niet of nauwelijks doen, is de verzorging van het logistieke proces rond grote drukwerkorders. Zoals opslag, voorraadbeheer en distributie. We spelen graag in op de toenemende vraag naar deze fulfilment diensten, maar hebben daarvoor onvoldoende ruimte in ons pand aan de Valkenjachtstraat in Tilburg. DekoVerdivas heeft zijn ruimte juist optimaal afgestemd op fulfilment. Niet voor niets zijn ze specialist op dat gebied. ”

Procesmanagement

“Bij ons ligt de focus inderdaad op het ontzorgen van klanten door middel van fulfilment”, aldus Jos Frijters en Marloes de Kok. Zij vormen de directie van DekoVerdivas. “Behalve op drukwerk leggen we ons toe het hele proces van warehousing, voorraadbeheer, verpakken en verzenden. Dat doen we vooral voor bedrijven en organisaties die permanent een grote diversiteit aan drukwerk gebruiken en waar bijvoorbeeld verschillende afdelingen of contactpersonen hun bestellingen bij ons doen. We hebben ons gespecialiseerd in het ontwikkelen en managen van geautomatiseerde workflow-processen en hebben die inmiddels zodanig geoptimaliseerd dat we als fulfilmentpartner een goede naam hebben. Verder leveren we, met onze kennis van automatisering en digitalisering, nieuwe maatwerkoplossingen op het gebied van communicatie. De tools die we ontwikkelen, zijn divers en gaan tot het aanwenden van digitale bestanden voor narrowcasting. We combineren onze grafische kennis en ervaring met onze knowhow op het gebied van nieuwe media en technieken. Deze ontwikkeling neemt niet weg dat we onze klanten ook kwaliteitsdrukwerk willen blijven bieden zoals Groels dat doet.”

Toegevoegde waarde

Door hun specialismen te bundelen, kunnen Groels en DekoVerdivas een nog breder diensten- en productenpakket bieden. “Onze gezamenlijke toegevoegde waarde is meer dan de optelsom van beide bedrijven. Neem bijvoorbeeld de custom-made brandportals die we voor onze klanten ontwikkelen en waarmee ze online, in eigen beheer media kunnen samenstellen en bestellen. Die bijzondere dienstverlening gaan we samen door ontwikkelen. Behalve voor communicatiemanagers -en specialisten zijn we ook een volwaardige partner voor facility-managers van grotere bedrijven en organisaties. Met onze combinatie van hoogwaardig drukwerk, fulfilment en onze specialismen op het gebied van communicatie onderscheiden we ons in de branche. De ontwikkelingen op het gebied van digitalisering en communicatietechnologie zijn de afgelopen 10-15 jaar enorm snel gegaan. Daar moet je als grafisch bedrijf op inspelen. Wij laten zien hoe dat kan.” 



De intensieve samenwerking tussen beide bedrijven betekent dat GROELS \ print media people per 1 januari 2019 verhuist naar het pand aan de Posthoornstraat op het Tilburgse bedrijventerrein Kraaiven waar ook DekoVerdivas is gevestigd. “Al onze medewerkers -in totaal 25- zitten dan onder één dak. Met die vakmensen, die tegenwoordig dun gezaaid zijn, kunnen we het verschil maken. Bovendien beschikken we over een state-of-the-art machinepark, waaronder de HP Indigo 7900 voor perfect digitaal drukwerk, en een modern bedrijfspand.” Op dat pand prijken straks twee logo’s. “We blijven twee bedrijven met elk hun eigen identiteit, directie en medewerkers. In de contacten verandert er niets voor onze klanten. Zij behouden hun vertrouwde aanspreekpunten. De veranderingen zitten ‘m in de eerste plaats in onze gezamenlijke dienstverlening en productontwikkeling. Met de combinatie van GROELS \ print media people en DekoVerdivas heeft de grafische branche in Tilburg en Midden-Brabant er een sterke en toekomstbestendige speler bij.”

Drukkerij DekoVerdivas is ervan overtuigd dat het duurzamer en beter kan. Gewoon door lokale initiatieven te ondersteunen, hier in Nederland en aan de andere kant van de wereld. ‘Wij doen niet mee aan een race to the bottom, wij steken onze hand uit.’

Maar liefst 116 jaar ervaring in drukwerk, dat is DekoVerdivas. De drukkerij in Tilburg verzorgt zowel offset als digitaal printen en heeft een kostenbesparende web-to-print portal ontwikkeld. Hiermee kunnen klanten zelf drukwerk opmaken en bestellen bij DekoVerdivas.

Jos Frijters, directeur van DekoVerdivas: ‘Wij doen dit werk al zo lang en hebben daardoor eindeloos verstand van drukken en informatie op papier zetten. Ook denken we constructief met de klant mee: hoe kan de klant het beste zijn informatie communiceren en hoe kunnen we dat zo efficiënt mogelijk organiseren?’

Geen zak met geld
Sinds september 2017 steunt het bedrijf het Ondernemers voor Ondernemers Netwerk van Oxfam Novib. Een bewuste keuze voor meer duurzaamheid. Jos: ‘Tot vorige zomer steunden we een voetbalclub. Toen dat contract eindigde, hebben we gekozen om bij te dragen aan een betere wereld. En dan geen zak met geld brengen, maar ervoor zorgen dat 1 euro 10 euro wordt door het slim te besteden. Ondernemerschap is een mooie manier om dingen voor elkaar te krijgen. Wij geloven echt in deze aanpak, om vanuit lokale bedrijven arme mensen te helpen.’

Lokale steun
‘Bovendien spreekt lokale initiatieven steunen ons aan’, vervolgt Jos. DekoVerdivas ondersteunt al jaren lokale, maatschappelijke organisaties en verenigingen. ‘Wij zijn een echt Tilburgs bedrijf en voelen ons betrokken bij onze omgeving en samenleving. Daarom vinden we het sponsoren van lokale initiatieven belangrijk. Actief zijn is ook goed voor het bedrijf zelf, want zo kom je altijd weer mensen tegen.’

Investeren in groen
Bij maatschappelijk verantwoord ondernemen hoort ook groen. De drukkerij was een van de eerste met een milieukeurmerk voor de grafische industrie. Het bedrijf streeft continue naar minder belastende productieprocessen, bijvoorbeeld met chemieloze drukplaten en gescheiden afvalstromen. Jos: ‘Tegenwoordig kost het allemaal niks, maar hebben dingen vaak wel degelijk impact op het milieu. Het lijkt soms wel een race to the bottom, alles alsmaar goedkoper. Wij willen daar niet aan meedoen en investeren in groen en duurzaam.’

Dicht op de huid
‘Eigenlijk is mvo alles om je heen’, meent Jos. ‘Rekening houden met de omgeving en de wereld om ons heen. Het Ondernemers voor Ondernemers Netwerk is onze manier van een steentje bijdragen, een manier die bij ons past. Bij Oxfam Novib hebben we een goed gevoel. Dicht op de huid zitten, de mogelijkheden ter plekke bekijken en daar op inspelen. We vertellen onze steun aan Oxfam Novib regelmatig in klantgesprekken, als een bevestiging van onze oprechte maatschappelijke betrokkenheid. En dat werkt erg goed.’

Zelf in actie
Het incident in Haïti heeft de mening van de drukkerij overigens niet veranderd. Jos: ‘Wij vinden dat zo’n incident geen aanleiding mag zijn om je handen ervan af te trekken. Op een afstandje zeggen: “Belachelijk, ik stop ermee”, dat doen wij niet. In je directe omgeving moet je ook niet zomaar de rug toekeren als het lastig wordt. Het makkelijkste is om je portemonnee te pakken. Moeilijker is het om zelf in actie te komen of iets te zeggen. Wij blijven onze hand uitsteken.’

De dames van onze reproafdeling zijn nog druk bezig op de hoogvolume kleur -en zwartprinters en de laatste kerstkaarten worden verstuurd.

Het begon destijds met eenvoudige kerstversiering, een enkele kerstbal en wat lichtjes. Inmiddels is de hele afdeling feestelijk verlicht en klinkt Mariah Carey’s meezing hit ‘All I want for Christmas is you’ gezellig op de achtergrond.

Daarmee is onze repro rond kerst de gezelligste afdeling van DekoVerdivas. Maar dames waar zijn de foute kersttruien? Wij kijken uit naar kerst 2018.

Op bedrijfskantoor doet de openhaard ook erg warm en gezellig aan. Bij de koffie zijn wij inmiddels overgestapt van chocoladeletters naar kerstkransjes. Stefano verrast ons dit jaar weer met zijn kerstmuts en een helderrood kerstmannenpak.  

Al met al komen wij al helemaal in de sfeer naar kerst.

DekoVerdivas wenst jullie fijne feestdagen en ziet jullie graag terug in een kleurrijk nieuwjaar. 

Etentje bij de Vuurhaard

Afgelopen week waren wij bij het eetcafé van Fraterhuis de Vuurhaard. De Vuurhaard vangt sinds 1999 vluchtelingen op in Udenhout.

Bij het eetcafé worden 5 gangen uit verschillende landen gemaakt. Wij kregen onder andere pindasoep uit West Afrika en Andijvie-bonensalade uit Iran geserveerd. Bij De Vuurhaard wordt er door de vluchtelingen gekookt waarna zij ook aanschuiven aan tafel. Bij ons aan tafel zaten Aman uit Afghanistan en Farhang uit Iran.

Directeur Jos Frijters: ‘’De afwisseling in gerechten vond ik erg leuk. Vrijwilliger Ans zat bij ons aan tafel en vertelde dat de meeste vluchtelingen alleen vooruit kijken en niet naar het verleden’’, dit had ik me niet zo gerealiseerd.’’

Michael, sales manager: ‘’We werden hartelijk ontvangen. Het eten was erg goed. Zelf zou ik meer exotisch, onbekend eten prefereren, maar dit was ook erg goed. Ik vind het een goed initiatief en zal zeker te zijner tijd terug komen.’’

Een aantal jaar geleden hebben wij voor de Vuurhaard het boekje Eten Ver-halen gedrukt. In dit boekje staan recepten uit verschillende landen. 

Warandeloop uitslagen

Het DekoVerdivas-team heeft deze editie van de Warandeloop weer een mooie prestatie neergezet.

Ons eerste team is 8e geworden van de 48 deelnemende bedrijven. Met een tijd van 21:28 was Stefano Provenzano de snelste van het team en 10e van alle deelnemers op de 5 kilometer. Ook de andere leden van het team hebben mooie tijden neergezet.

Deze editie van de Warandeloop was anders dan voorheen. Er was gekozen voor een nieuwe locatie bij Beekse Bergen. Een parkoers om het meer werd door de lopers afgelegd en zij werden aangemoedigd door publiek bij de start en finisch. Meebewegen op de klanken van de percussieband, warme chocolademelk en vuurkorven zorgden voor een sfeervolle ambiance.

Het was een uitdagend evenement en er zijn topprestaties geleverd. Jouw drukker gaat elke dag voor het leveren van een topprestatie en we lopen warm voor uitdagingen. Voor elk communicatievraagstuk de juiste oplossing.

DekoVerdivas bij ondernemers voor ondernemers netwerk

Omdat wij eerlijke kansen willen voor alle ondernemers hebben wij ons aangesloten bij het ondernemers voor ondernemers netwerk van Oxfam Novib. Voor arme mensen is het vaak niet mogelijk om te lenen bij een bank. Dankzij Oxfam Novib krijgen zij hulp via het microfinancieringsprogramma. Zo kunnen ondernemers daar werken aan hun eigen toekomst en dat van hun land.

DekoVerdivas is dus niet alleen dichtbij actief in MVO, maar draagt ook verder weg bij aan de duurzame economische ontwikkeling van een land. 

ShareTags zijn kleine kaartjes voor een aardig persoonlijk bericht aan iemand die zijn land verlaten heeft. Met de kaartjes wil ShareTags vluchtelingen steunen. Momenteel zijn er al bijna 1.500 kaartjes beschreven.

ShareTags

ShareTags is begonnen met kledingkaartjes voor mensen die hun land verlaten hebben, maar steunt vluchtelingen inmiddels ook met persoonlijke boodschappen. Of je nu kleding te geven hebt of niet, de kaartjes zijn bedoeld om een aardig bericht te delen. Als je een kaartje schrijft, gaat deze via het rode kruis naar een vluchteling.

Nieuwe kaartjes

Er zijn al bijna 1.500 ShareTags beschreven. Om de campagne te ondersteunen heeft DekoVerdivas 3.000 nieuwe kaartjes gedrukt. Voor meer informatie over ShareTags, kun je de facebookpagina bezoeken.

DekoVerdivas wil het werken in Myso nog gemakkelijker maken. Om deze reden wordt er binnenkort gestart met de Informyso. Een digitale nieuwsbrief die de Myso gebruiker voorziet van tips, mogelijkheden en nieuws over het werken in Myso.

Informyso

Om de maand zullen gebruikers van Myso, de Informyso ontvangen. Hiermee helpt DekoVerdivas haar klanten om nog meer uit de web-to-print portal te halen. “We zien dat klanten sommige mogelijkheden onbenut laten.” aldus Marloes de Kok. De directrice geeft aan “Daar is de bestelhistorie een goed voorbeeld van, hierin ziet de klant precies wat er vorige keren besteld is.” Marloes ziet in de Informyso een ideale support: “Hiermee willen we onze klanten nog meer ondersteunen, zodat de efficiency bij de klant nog hoger wordt!”

Schrijf je in

Uiteraard hoef je geen Myso gebruiker te zijn om de nieuwsbrief te ontvangen. Schrijf je nu in via onze homepage of door je e-mailadres door te geven via info@myso.nl

DekoVerdivas is een dienstverlener die verder gaat dan enkel drukwerk producten. ‘Jouw drukker’ denkt mee over het hele communicatieproces. Zo kunnen onze klanten zelf online communicatiemateriaal beheren, bewerken en bestellen met de web-to-print portal Myso. Daarnaast biedt DekoVerdivas ook logistieke diensten zoals voorraadbeheer en distributie. Momenteel maken al 40 klanten gebruik van deze logistieke dienstverlening. Een goed voorbeeld hiervan is De Mandemakers Groep.

Voorraadbeheer

Communicatiemateriaal kan behoorlijk wat ruimte in beslag nemen. DekoVerdivas heeft gemerkt dat klanten deze ruimte niet altijd tot hun beschikking hebben. Bovendien is voorraadbeheer een tijdrovende activiteit door de administratie van alle inkomende en uitgaande items. Dit is de reden dat DekoVerdivas de voorraad communicatiemateriaal voor ruim 40 klanten beheert.

Distributie

Daarnaast kunnen klanten bij DekoVerdivas aangeven waar zij het communicatiemateriaal geleverd willen hebben en welke producten zij per bestelling willen combineren. Met het eigen vervoer en dat van de transportpartners zorgt ‘jouw drukker’ dat de juiste producten in de juiste hoeveelheden, op de juiste plaats en op het juiste moment bij haar klanten terecht komen.

De Mandemakers Groep

De Mandemakers Groep is een van de klanten waar DekoVerdivas de voorraad voor beheerd. Naast drukwerk worden ook vlaggen, schorten, ovenwanten en ander communicatiemateriaal op voorraad gehouden. Voor de keuken- en badkamerspecialist wordt deze voorraad geproduceerd en gecombineerd geleverd, waardoor het aantal aflevermomenten lager is. Daarbij levert DekoVerdivas op de ruim 200 filialen in Nederland. Dit bespaart De Mandemakers Groep zowel tijd als geld.

Als belangrijke werkgever in de regio zoekt Schakelring veelal de samenwerking met regionale woningcorporaties en bedrijven. Zo ook op het gebied van drukwerk. Vandaar dat het regionale B2B platform Regio in Bedrijf benieuwd was naar de samenwerking tussen DekoVerdivas en Schakelring.

Het Tilburgse DekoVerdivas verzorgt al sinds het ontstaan van Schakelring het drukwerk voor de Stichting. Frits Verhagen, inkoper bij Schakelring vertelt over zijn ervaringen met het grafische bedrijf.

Hoe is jullie samenwerking met DekoVerdivas ontstaan?

DekoVerdivas is in het verleden als beste geselecteerd uit een tender, door de toenmalige stichting de Thuishoven. Na een fusie, waaruit Schakelring is ontstaan uit drie zorgorganisaties, zijn weer de verschillende (drie) partijen tegen het licht gehouden. Weer kwam DekoVerdivas als beste uit de bus. DekoVerdivas is nu al sinds het bestaan van Schakelring haar “huisdrukker”.

Wat was de reden om met de web-to-print portal Myso van DekoVerdivas te gaan werken?

We zijn zelf meer in regie, het werkt sneller en efficiënter. Myso bevordert enorm de uniformiteit in uitingen van Schakelring. Bovendien zijn de kosten beter beheersbaar. 

Myso is een flexibel programma, waarin makkelijk folders, flyers etc. te maken zijn met behoud van de huisstijl. Daarnaast biedt het programma een overzichtelijk en makkelijk inzichtelijk voorraadbeheer.

Wat heeft Myso voor Stichting Schakelring weten te realiseren?

De uniformiteit in uitingen en de kostenbeheersbaarheid zijn zoals eerder gezegd van groot belang. Daarnaast zorgt Myso voor een stuk flexibiliteit. Medewerkers kunnen nu op elk moment uitingen maken.

Hoe bevalt de samenwerking met Myso en DekoVerdivas?

DekoVerdivas is een progressief en proactief denkend bedrijf. Zij realiseren zich, dat heel veel bedrijven kunnen drukken en kopiëren. Daarom zijn ze altijd op zoek naar meerwaarde en ontzorging. Dat zorgt voor een enorm hoog servicelevel en flexibiliteit.

Ook denkt DekoVerdivas veel na over het milieu en handelen daar in samenwerking naar. Ze staan bovendien open voor ook minder conventionele ideeën. 

Hoe ziet u de toekomst met Myso en DekoVerivas tegemoet?

Schakelring denkt met DekoVerdivas een toekomstbestendige partner te hebben gevonden. We zullen nog meer gaan profiteren van (digitale) innovaties, waarbij er win-win situaties zijn. Ook kunnen we samen nog meer voordelen halen met betrekking tot efficiëntie, kostenbeheersing en milieu. 

Welke boodschap wilt u DekoVerdivas meegeven?

Samen doorgaan op de ingeslagen weg.

Over Schakelring

Schakelring biedt verschillende diensten op het gebied van wonen, zorg en welzijn aan voornamelijk ouderen. De zorgverlener biedt deze diensten in tien unieke woonzorgcentra, thuis en op maat. Ook verhuurt Schakelring studio’s of appartementen met zorg en ondersteunende services binnen handbereik. Schakelring is actief in Midden-Brabant: Waalwijk, Sprang-Capelle, Kaatsheuvel, Drunen, Vlijmen, Heusden-Vesting en Tilburg.